reklama

Dobrodošli u Hrvatsku republiku

Tento článok chce byť reakciou na istý článok z obdobia letných mesiacov, dovoleniek no mňa k nemu doviedlo až moje súčasné pátranie po online chorvátskom slovníku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V Chorvátsku som bola prvýkrát v živote, keď som ešte nebola ani v pubertálnom veku. Sesternica vtedy cestovala prikrytá dekou na doske nad kufrom tatovho "golfíka". Bolo to niekedy v období vojny so Srbskom. Situácia bola napätá a ceny, no aj služby, neporovnateľne na nižšej úrovni ako teraz.

Odvtedy prešlo pár rokov a veľa vecí sa zmenilo. Sesternicina rodina je pomerne cestovateľsky založená, no Chorvátsko (konkrétne malé mestečko 5km od Makarskej) sa stalo ich druhým domovom.

Toto leto som sa tam vybrala z osobných dôvodov s nimi po dlhej dobe aj ja. Nie som práve nadšená z rodinných dovoleniek a možno preto som odmietla cestovať tam s rodičmi. Sesternica, ja, kamaráti...a ŠOK.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudla som na to, aké to je, keď ma soľ dráždi v nose. Aké je úžasné skákať z móla do vĺn.. Zabudla som na ako blízko mám k týmto ľudom, k tejto krajine. Viem, je to všetko môj subjektívny názor a teraz momentálne viac než kedykoľvek predtým. Mám priateľa z Chorvátska. ON mi ukázal aká táto krajina skutočne je, ukázal mi všetko, čo si bežný turista za pár dni stihnúť nevšimne.

Malé 5tisícové mestečko a toľko možností, príležitostí a toľko energie a života v ňom, až máte dojem... Neviem. Neviem to definovať. Až na to prídem, ak na to prídem, podelím sa o to.

Pravda je, že slovko "turista" znamená niečo ako "Boh". Môžete takmer všetko a takmer všetci domáci vás v tom budú podporovať, utvrdzovať a vy? Vy si možete vybrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Domáci, u ktorých sme bývali, nás už po toľkých rokoch berú ako členov rodiny. Spoločné večere, spoločné pobyty na pláži a láskavé rady, pomoc, srdečné vtipkovanie. Liek na všetko je pre nich more, úsmev a rakia. Páči sa mi ich život, no obávam sa, že pre nás je to až príliš vzdialený svet. Máme podobný jazyk, podobnú mentalitu, radi sa bavíme.. no až také prosté to nie je. Viem o čom hovorím, ľúbim chorváta a napriek tomu, že on ľúbi mňa viem si predstaviť 1000násobne jednoduchší vzťah ako s ním.

Som nesmierne zvedavá ako títo ľudia plní fantázie a enegie žijú v zimných mesiacoch, ako sa zmení ich život, keď pláž je vyľudnená a diskotéky pozdĺž chodníkov stíchnu. Starajú sa o seba, svoju krajinu, žijú pre dnešok a neriešia čo bude, no predsa len vedia, že vyžijú len z budúcnosti. Budúceho leta. Slovko "nuda" tu neexistuje, v zime takmer nikto nepracuje, no nehrozí, že na otázku "čo nové?", budete počuť "stále to isté".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezamilovala som sa do tejto krajiny skrz lásku k jednému jej obyvateľovi. Milujem nádhernú cestu horami, ktorá mi vôbec nepripadá tak dlhá, milujem blankytne modré more, kamenné chodníčky k pláži pomedzi exotickú zeleň, milujem vôňu borovíc, teplo vyhriatych skalnatých pláží, pohľad na majestátne hory, chorvátsku živelnosť a srdečnosť, víno prebúdzajúce všetky zmysly, rešpekt k ľuďom, k sebe samým, ku svojej krajine a všetky emócie, ktoré vo mne táto krajina vyvoláva.

Dobrodošli u Hrvatska

Lenka Giertlová

Lenka Giertlová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tohtoročná maturantka, 100% blíženec, milovníčka slnka, skrachovaná športovkyňa a technický antitalent. LienkaG@hotmail.comICQ-273003517 Zoznam autorových rubrík:  poeziaLen tak..postrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu